CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, April 24, 2009

AKU MASIH DISINI..


Hari ini,aku berangan2x lagi untuk menjadi pompuan soleha huhuhU...tp,bila aku fikir balik..susah sangat2x..aku tak cukup amal pun untuk jadi pompuan soleha yang sentiasa dekat kepada Allah....kadang2x solat subuh terlepas..aku malu betul ngan TUHAN...hal lain pulak...aku nie masih nak enjoy..(SIAPA TAK SUKA ENJOY KN)..umur pun masih muda lagi nie...tp,enjoy2x pun jangan di lupa pesan Allah kepada kitapahala dan dosa..syurga dan neraka...dalam enjoy biar kita ingat batas2x pergaulan dalam islam...enjoy dari aspek..bukan meruntuhkan moral,etika,maruah dan agama..tp,hanya untuk mencari hiburan yang tidak melampau2x sehingga ciri2x ke islaman di lupakan....contohnya macam aku nie..aku x tau lah masih minat dengan sukan bermotor..daki gunung,camping,picnic..lau nak jadi pompuan soleha kn kena lupakan "MOTOR"..aku tak boleh lah huhuhu...So,enjoy biarlah berpada2x...
CINTA???kuang3x..aku malas nak sebut hal nie..kadang2x dunia nie pelik sangat2x.."bila kita suka seseorang...tp orang lain tak suka,tp bila orang lain suka kita,kita pulak tak suka"Paling sakit kalau kes "Tepuk sebelah tangan"Lau tepuk amai2x belalang kupu2x...x pa lah kn hehehee..suka lagi aku..erm..dah dua hari aku sedih jak..entah lah kenapa...selalunya aku post blog malam2x nie lak siang2x huhuhu...aku rindukan dia...tp,tak perlulah heboh2x kalau rindukan seseorang..diam2x jak lah..luahkn ngan Tuhan jak lah....kadang2x kita tak sedar bila mencintai seseorang...tp,bila dia dah pergi dan tiada di depan mata..baru lah kita sedar...akan kehilangan seseorang...yang kita sayang...baru lah kita mahu hargai mereka dan menyesal sangat...tp tak mengapalah..bagi mereka yang tak dapat mencari cinta..redha dengan segalanya..cinta tak boleh dipaksa..kembali kepada Tuhan...aku pelik..sudah 2 tahun aku solat Istiqarah...untuk mencari cinta aku..tp..belum ada petunjuk lagi..mungkin Allah mahu aku bersabar...dan aku yakin..walaupun aku pernah kecewa dalam CINTA..aku akan berusaha mencari...Lelaki...yang aku Pinjam Tulang Rusuknya...Kalau Lelaki tahu aku Tulang Rusuknya..dia akn berusaha mencari ku dan pasti dia tahu akulah jodohnya..cinta sejatiku hanya untuk bakal suamiku..(Siapalah tu ya huhuhu) ..chewah...jiwang karat lak aku hehheehee

Hidup aku pelik,dulunya aku seorang Tomboy(Trauma dgn kisah waktu kecil)..aku mencari Identiti aku yang sebenarnya..umur 11 tahun aku selalu tanya diri aku.."Pompuan ker aku??lelaki ker aku?"Tp mak n bapa selalu cakap aku pompuan...huhuhu(Mcm bdoh jer aku time 2,lambat matang)...aku dipindahkn sekolah oleh mak n bapa...dulunya aku di Sandakan...dr kecil Duduk bandar..Kampung aku langsung x kenal..Bapa keja kat Kunak..Ketika ini lah Allah membuka pintu hatiku...aku menemui seorang kawan yg sangat lemah lembut..aku tertarik dengan nya..jika dulu aku setia dengan TOPI N BOLA SEPAK...tp kini aku dah mula tertarik main engkek2x hheehehe..aku dpt rasa suasana Kg dah..aku dah mula pakai tudung..walaupun Family aku kategori..(????)..TP,dorang tak pernah paksa..kami adik bradik...dalam memilih pakaian..tp,Alhamdulillah...kami sedar sendiri..mungkin sebab subuh2x bapa dah kejut solat,pastu kena bekumpul depan TV dengar Kuliah Subuh huhuhu..yg Paling dasyat masuk jer bulan Ramadhan..di wajibkan Tamat Al-Quran.. sekarang nie..aku dah pandai berbaju kurung,pakai make-up heehehe,pandai masak (mASAK Manggie) huhuhu....
Aku selalu dpt status "Orang baik"aku tak baikpun seperti..orang fikirkn..kadang2x dengan status aku tuh..orang takut nak ajak aku kuar jalan2x..so,terpaksalah aku teperuk kat kampus..lau tak pun buat Program...tp best lagi buat program..dpt..p luar negara n daerah2x n pulau2x..so aku nie..selama study kat UNIVERSITI..betul lah aku cuma "ENJOY IN CAMPUS"...tp,lau orng selalu cakap berulang,kita nie baik..bermakna betul kot aku baik hehehee....aku pun banyak kelemahan n kekurangan..manusia yang baik..maksudnya..orng yang tak pernah berbuat dosa..aku nie..erm...bayak dosa dah..salah satunya..lau datang...gila2x tuh..pandai juga mengutuk orang heheehehe....ops!!!pecah tembelang wakakakaa..

0 comments: